חדשים באתר?

הסיסמאות לא שוות
משתמש כבר רשום במערכת

להזמנת כרטיס אשראי ארגון הנשים ABT
Logo
שלח שוב

איך לשמור על האנרגיה החיובית שלך גם בחורף?

איך לשמור על האנרגיה החיובית שלך גם בחורף?

לשמור אנרגיה בחורף

כותבת: דניאלה אלקון-חורי - מנחה דרך צילום בוידאו ומלווה תהליכי התפתחות

בסרט, אני צופה באשה קסומה, מאופרת באופן משולם, לבושה בצבעים חמים, בדים מלטפים מעטרים את גופה, כל כולה עטופה בשמיכה רכה.
בידה היא אוחזת כוס מרק חמים ומהביל, כשהיא שרועה על ספה רחבת מימדים היוצרת מסגרת מושלמת לסלון המעוצב שלה. בחלון הגדול, רואים את השלכת בצבעים מרהיבים. מולה האח דולק. הטלפון הסלולרי הנייד קרוב אליה בהישג ידה. והצלצול? מגיע בזמן הנכון – אין לה צורך להתאמץ בכדי לענות לשיחה. היא בדיוק מקבלת הזמנה להופיע בכנס חשוב ולהרצות בפני קהל רב ולשתף את הקהל בהצלחתה. היא מהווה השראה.

הסרט מספר על החורף החלומי של הצופה, שרוצה גם היא להתכרבל ולהמשיך להרגיש חיונית ומוגנת מפני פגעי החורף – חסינה מפני הקור, הצינון, העייפות, הכאבים מהתכווצות הגוף כשקר, עם בוא החורף, כשהגוף שלנו נדרש להסתגל לשינוי במזג האוויר. 
ההסתגלות הפיזית מלווה גם בהסתגלות רגשית ונפשית. 

עונת החורף מכוונת אותנו להתכנס, לשמר אנרגיות, כשיש "תנועה" לעבר מצב רוח קודר ככל שהעננים אפורים יותר. החורף עלול לגרום, לעומס על הגוף ותחושת של עייפות על כל ההוויה שלנו. 
ישנן כמה שיטות שיכולות לעזור לנו לעבור את החורף בקלות ובקלילות – לשמור על אנרגיה חיובית, למען עצמינו ולמען הסובבים אותנו. האנרגיה זמינה לנו תמיד. עלינו לדאוג להזין ולטפל באנרגיה בצורה מושכלת.

מה הכוונה באנרגיה חיובית?
אנרגיה חיובית מתייחסת כאן באופן משולב למקורות של כוח שאנו יכולים לקבל ולתת:
-ממקורות מהטבע (למשל השמש והאור עוזרים לשפר מצב רוח) וגם מקורות מהסביבה (למשל קשר עם חברים/משפחה)
-כוחות פנימיים (למשל על ידי מנוחה או ביצוע מדיטציה). השאיפה היא לייצר לעצמינו מקורות אנרגיה, שיאפשרו לנו לתת ולהשקיע בחזרה, תוך יצירת איזון ושמירת האנרגיה הדרושה לכל אחד, לפי הצרכים האישיים.
ההגעה לאיזון, תעניק לנו בטחון, בתוך הסערות של החורף.
יש לשים לב לשימוש הנבון באנרגיה שלנו, כאשר נפנה את תשומת הלב לכל ההיבטים גם יחד:
הפיזיים, הרגשיים והחברתיים-סביבתיים שהם בעצמם אלו העוזרים לנו לאסוף כוחות, כדי להתבונן באהבה ובקבלה בשינויים שאנו עוברים בחלוף העונות בשנה. 
אפרט כאן 5 טיפים שלא דורשים הוצאה מיותרת, ואשר ניתנים ליישום מבלי ליצור עומס נוסף על חיי היום-יום. 
הם מתאימים לכל גיל ומאפשרים התנסות משותפת בתוך המשפחה. העיקר ההתמדה! 
הרי שאם הגעתם עד לכאן בקריאת המאמר, אתם מוכנים והכוונה קיימת. וכעת זמן המעשה:

1. לרקוד – ריקוד אחד ליום! זה דורש רק כ-3 דקות, כולל הזמן של חיפוש השיר. בחרו שיר קצבי שאתם אוהבים. זה פותר את עניין האימון במכון הכושר....וזה תורם לשיפור מצב הרוח. הוכח כי מוזיקה משפיעה על המוח שלנו. ואם קשה ... תתחילו עם עיניים סגורות ומבלי להזיז את הרגליים. ותראו שלאט-לאט זה קורה, מבלי שהתכוונתם. בחוג המשפחה אפשרי לתת כל פעם למשהו אחר מבני המשפחה לבחור את השיר. זאת שיטה פשוטה להכיר את הטעם של כל אחד ולבלות זמן איכות ביחד. למי שמתקשה בהליכה – אפשרי לרקוד גם בישיבה! תנסו גם! 
2. לתת מחמאה – פרגון, מילה טובה, מתן הערכה, אמירת תודה. מספיק פעם ביום, כול יום.  אפשר בפתק, במייל, בהודעה, באופן אישי. מחמאה לעובדת, לבן משפחה, לשכנים, לקופאית בסופר, או לאחות בקופת החולים. מחמאה אחת ליום. כולנו זקוקים למנת מוטיבציה יומית. תגלו שיותר קל לנו לחלק לאחרים מחמאות מאשר לעצמינו.  החיוך שתקבלו יזין אתכם ותופתעו לגלות שאתם יותר מקבלים מאשר נותנים.
3. להעניק למים טעמים וצבעים – גם בחורף חשוב להקפיד לשתות מים, דווקא כשנדמה שהגוף צמא ליותר קפה או יין או משקה מלאחותי אחר כדי להתחמם.  תוכלו להוסיף למים פירות הדר (מיץ לימון מומלץ במיוחד לפני ארוחת הבוקר, כדי להכין את הגוף שיהיה נקי לקראת יום חדש), נענע, תפוחים, וכל דבר אחר שאוהבים. הצבעים מועילים לגוף, לתת לגוף רוגע וחיבור לטבע שנשאר רחוק בגלל הבוץ והגשם. בנוסף, למים תכונות ייחודיות שאין לאף נוזל אחר. ברוב הדתות בעולם מאמינים כי יש למים כוחות ריפוי. גם הרפואה המודרנית משתמשת בשיטות טיפול מיוחדות בבריכות טיפוליות עבור נפגעים ופצועים. תוכלו לנצל את זמן המקלחת כדי לאגור אנרגיה חיובית לעצמכם ולשמר אותה בדרך הבאה: עשו שימוש בדמיון-: דמיינו שכל טיפה שוטפת את הגוף בצבע תכלת, כמו השמיים בקיץ כשהם ללא עננים. בדקו שכל הגוף שלכם מכוסה בצבע תכלת נעים ומרגיע. צבע התכלת עוזר לטפל בדלקות גרון ושקדים.  גווני הכחול משמרים אנרגיה, לעומת כל גווני האדום אשר משחררים אנרגיה. חשבתם פעם מדוע כל המסעדות למזון מהיר מעוצבות בצבע אדם בולט?
4. מרק לנפש – כל פעם שנפשכם תחפץ במאפים או לחמים או/ו עוגות או פסטות או אורז – תבחרו במרק, במידת האפשר ללא אבקת מרק (סלרי ופטרוזיליה יעשו את העבודה במקום אבקת המרק המלאכותית). מרק כתום, מרק אפונה, מרק עדשים, מרק עוף, מרק 'גיבורים' (= מרק בו כל הירקות יחד מרוסקים ורק הגיבורים שטועמים מגלים מה יש בו), מרק צח, ועוד... כך תספקו לגוף אנרגיה זמינה, שקלה לעיכול, ומספקת לגוף את החומרים הדרושים לו לשמירת אנרגיה. הגוף שלנו עובד הכי קשה בזמן העיכול, אפילו יותר קשה מאשר בזמן ריצה. דווקא בחורף, חשוב שנקל עליו.
5. לפני השינה – לכתוב משפט אחד ובו משהו טוב שקרה באותו היום. חיוך שלכם/אליכם בחזרה, זיכרון שעלה מהקיץ, הגעה בזמן ללא פקקים, חדשות טובות, מתכון חדש שהצליח....כל דבר, גם אם נראה לכם מובן מאליו. מחשבה על הטוב שיש לכם לפני השינה, תכין את המחשבות שלכם לקראת שינה טובה ומספקת. בזמן השינה המוח שלנו מארגן את כל הידע והמידע שקלט מחדש ויוצר סדר שישרת אותנו בעתיד. כמו שבחורף הטבע נמצא בסוג של תרדמה, גם לנו בני האדם חשובה השינה, שתהיה איכותית ותעזור לנו לקראת ההתעוררות באביב. דאגו שחדר השינה יהיה חשוך, ללא מכשירים סלולריים או מחשבים דלוקים, הוסיפו תמונה של נוף וטבע שאתם אוהבים, מספיק תמונה קטנה מירחון או ממדיה אלקטרונית כלשהי שהדפסתם להנאתכם, זאת כדי להוסיף אווירה מרגיעה לחדר בו תבלו לפחות בין 7-8 שעות.

כל הטיפים שאספתי עברוכם ניתנים ליישום לאורך כל השנה. 
בחורף אנו נוטים להסתגר ולהתנתק ולכן חשובה התזכורת לעצמינו – להמשיך להיות בקשר עם עצמינו ועם הסביבה, להקדיש לעצמינו וליקרים לנו זמן ומקום. בימי קדם, מתוך הקשבה ודו קיום עם המצב הטבעי, לא יצאו למלחמות בחורף, ידעו לחיות בהתאמה ללוח הזמנים של הטבע ושל המקום. מאחלת שנדע לשאוב חכמה ונדע להגיע לאיזון. שנקבל בברכה את מתנות החורף ובאהבה את הגשמים שכולנו כל כך זקוקים להם כדי להרוות ולצמוח מחדש בעונה הבאה. 

על הכותבת, דניאלה אלקון-חורי:
בעלת תואר מ.א. בחינוך בתחום ניהול ופיתוח תכניות לימודים ומנהל. ניסיון רב בניהול מערכות חינוך שונות ובגילאים שונים, מנחה דרך צילום בווידאו, מדריכה,  מטפלת הוליסטית, בעלת הכשרה בפסיכותרפיה, דמיון מודרך ו- NLP, רייקי וקינסיולוגיה חינוכית.  

 

למאמרים נוספים לחצי פה 

 

 


 

הוסף תגובה

תגובתך נשלחה בהצלחה ותתפרסם לפי מדיניות האתר

תגובות

    אין תגובות לכתבה זו

נגישות
Loading...